Szolgáltatásaink
Elérhetőségeink
Munkafelvétel: 06 30 305 1431
Műszaki vizsgáztatás
A balesetmentes közlekedés alapja, hogy megfelelő állapotú járművek vegyenek részt a közúti forgalomban.
Ennek törvényi ellenőrzésére szolgál a műszaki vizsgáztatás.
Amennyiben a vizsgán biztosra akar menni, mi elvégezzük a teljes körű átvizsgálást, vállaljuk a jármű műszaki vizsgáztatását is!
Fontos, hogy a műszaki vizsgára jelentkező érvényes személyi okmányokkal, amennyiben mások nevében és képviseletében jár el, szabályosan kiállított meghatalmazással jelenjen meg a vizsgabázison.
A műszaki vizsgához szükséges okmányok
Magánszemély esetén:
- Személyi igazolvány
- Lakcím kártya
- Meghatalmazás ( az okmányok átvételekor, helyben töltjük ki )
- Gépjármű forgalmi engedély
- Érvényes kötelező felelősség biztosítás
Jogi személy esetén:
- Cégkivonat
- Aláírási címpéldány
- Meghatalmazás ( az okmányok átvételekor, helyben töltjük ki )
- Gépjármű forgalmi engedély
- Érvényes kötelező felelősség biztosítás
Műszaki vizsga követelményei
Fékvizsgálat:
Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak. A fékek hatásfokát fékpadon ellenőrizzük szervizünkben. Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működjenek. A hátsó kerekek fékerő különbsége 30 százalék lehet maximum. A kéziféknek dupla szerepe van a gépkocsiban, ezért fontos, hogy jól működjön. A műszaki vizsga során a fékvizsgálatakor nemcsak a fékerő eltérést vizsgáljuk, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Ezzel fény derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy fékdobok rossz állapotban vannak.
Lengéscsillapítók vizsgálata:
A lengéscsillapítók vizsgálatát próba padon ellenőrizzük. A gépkocsi első kerekeivel felállnak kollégáink s lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A rázás után megvizsgálja, hogy mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. A mért értéket százalékban mutatja nekünk, és egyben ki is írja, hogy megfelelt a mérés vagy sem.
Futómű vizsgálat:
A vizsgálatot csápos emelő segítségével végezzük szervizeinkben, mely során megemeljük a gépkocsit. A vizsgálat során minden gömbfejet, gumi szilentet, porvédő gumit ellenőrzünk. A műszaki vizsga során a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak, és a futóm gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.
Kipufogórendszer átnézése:
A kipufogórendszer ne legyen nagyon rozsdás-korrodált, és nem szivároghat a kipufogógáz. Ha lyukas vagy kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukna a műszaki vizsga során.
A szélvédő állapota:
Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem. Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett a műszaki vizsga során, ha az javítva van. A szélvédő fóliázásával kapcsolatban, a személyautó kategóriában minden ablak lehet fóliázott kivéve az első kettő. Ha pótféklámpa van a gépkocsin és a hátsó szélvédő fóliázott, akkor a féklámpa helyét ki kell vágni.
Pótféklámpa:
Utólagos pótféklámpa felszerelésnél olyan probléma szokott előfordulni, hogy a lámpa nincs ráragasztva az üvegre, ezért visszatükröződik az utastérbe annak fénye. A műszaki vizsga során ezzel kapcsolatban egy követelmény van, mégpedig az, hogy a féklámpa fénye nem tükröződhet vissza az utastérbe.
Felületi horpadások, sérülések:
A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie műszaki vizsga alatt. Egy elem sem lehet sérült a gépkocsin, különben bukáshoz vezethet. Természetesen nem horzsolásokról vagy kisebb horpadásokról van szó, hanem karambolból származó sérülésekről.
Korrózió:
A gépkocsin nem lehet olyan korrózió, amit kisebb erőhatással át lehet lyukasztani. Ügyeljünk arra, hogy minden olyan korrodált felületet tüntessünk el, ami okot adhat a kételyre.
Ülések, biztonsági övek:
Az ülések nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lenniük. A biztonsági öveknek működőképeseknek és kapcsolhatóaknak kell lenniük.
Világító, fény- és hangjelző berendezések:
A műszaki vizsga folyamán minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is. Kürt szóljon, az ablakmosó ablaktörlő működjön. Az indexek sárga fénnyel villogjanak.
Gumiabroncsok és felni:
Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, kérhetik a műbizonylatot. A gumik nem lehetnek kopottak. A bordák mélysége haladja meg az 1,6 mm-t. A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie.
Kötelező kiegészítők:
Egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög.
Fontos tudni!
Lényeges változás, hogy a tulajdonos, üzemben tartó felelőssége nő abban a tekintetben, hogy a jármű műszaki állapota feleljen meg a jogszabályokban meghatározott követelményeknek.
Amennyiben a vizsgálat során a jármű nem felel meg, úgy 2010. január 1-jétől kezdődően, a hatósági ellenőrzést követően, a jármű forgalmi engedélyének érvényességi ideje megszüntetésre, míg a környezetvédelmi plakett és az érvényesítő címke a jármű rendszámáról eltávolításra kerül.
Főoldal
